Zuid-Afrika Deel 1 it giet oan!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rik Wiel - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika Deel 1 it giet oan!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rik Wiel - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika Deel 1 it giet oan!!!

Door: Rik van de Wiel

Blijf op de hoogte en volg Rik

25 September 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag alle geïnteresseerden!
Zoals jullie waarschijnlijk via een Facebook-update of fotootje wel weten ben ik een paar weekjes weg geweest. Hier volgt een deel van mijn ervaring, laat gerust wat leuks achter als aanmoediging om deel 2 uit te gaan werken!

Al lang wilde ik deze trip een keer maken, dit had meerdere redenen.
Een onbekend land klonk me wel spannend, er is genoeg te doen (zoals wel uit mijn verslag blijkt) en omdat mijn neef weer eens te zien die is geëmigreerd naar Zuid-Afrika!

Ik ben niet zo'n einzelgänger maar er zijn niet zoveel vrienden die de vrijheid hadden om met me mee te gaan. Gelukkig zijn de gebroeders Van Hemert, welteverstaan Richard (23) en Jarco (28), ook avontuurlijk ingesteld. Na wat overleg wisten we allen met het werk te regelen dat we 4 weken weg konden en toen boekte we het vliegticket. Ons vliegticket kostte €585 per persoon, wat toch al snel een dagje werken is (was het maar waar!). We vlogen met de vliegmaatschappij Emirates en hadden zowel heen en terug een tussenstop op Dubai Airport.

Oke, leuk zo'n vlucht maar we moeten ons daar ook vrij kunnen verplaatsen! Richard had geregeld dat we een 4x4 auto zouden huren, die we in Kaapstad konden ophalen en in Johannesburg konden afgeven. Er was geen limiet aan het aantal kilometers dat we konden rijden zonder toeslag, hiervoor betaalde we ongeveer €420 per persoon.

Mijn neef, Geert-Nick van de Wiel, heeft zijn eigen safaribedrijf genaamd: Safari's op Maat. Ik en Jarco waren in het voorjaar al naar de vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam geweest om daar te zien wat mijn neef allemaal aanbood. Dit was werkelijk waar fantastisch! Na het lezen van mijn avonturen zul je waarschijnlijk ook naar Zuid-Afrika MOETEN om dit mee te maken dus dan raad ik je aan contact met hem op te nemen. En wie weet, heb je net zo'n onvergetelijke reis als dat ik heb gehad.

Anyway, ik kreeg tips van mijn tante welke parken we moesten bezoeken en gaf dit door. Hierna werd er (precies op maat dus!) een planning gemaakt van de te bezoeken parken en de verblijven en game drives (safari's) worden dan voor je geregeld. Onze ervaringen bij de safari's volgen in een ander deel.

Dus, we hebben een vlucht, een auto, de safari's liggen vast wat missen we nog?
Nou een slaapplek is wel handig. Wel zo fijn om wat zekerheid te hebben als je van dat vliegveld af komt, we besloten om luxe te starten met een suite in een zijstraat van de barstreet. Ideaal om kruipend naar huis te gaan! Voor de rest van de reis zien we wel waar we overnachten.

Ik hoor je denken: begint die vent dan nooit met z'n reis?!?!
Juist ja, genoeg geluld over de voorbereidingen, 22 augustus was het zover! De dag ervoor vierde Turbo nog even zijn verjaardag waar weer een leuk drankspelletje bij kwam kijken, de ideale voorbereiding op een vakantie. De 3 musketiers vlogen zonder vertraging de eerste vlucht van Schiphol naar Dubai Airport, een kleine 5173 km vlogen we met de Airbus A380 wat een guuuuudverse vliegende doodskist is! Twee verdiepingen, doe maar gek. Wel relaxed hoor de ruimte en je eigen tv, je doet er toch zo'n 6 uur over. Erna hadden we een tussenstop in Dubai wat vraagt om een lekker pilsje! Na een tussenstop van 4 uurtjes vlogen we door naar Kaapstad in een Boeing 777. Als je naar de afbeelding kijkt van de binnenkant zul je denken dat je op een game-beurs staat maar nee, geen LAN-party, gewoon een vliegtuig. Hier in Dubai was het SLECHTS 38 graden om 2 uur 's nachts! Ik dacht dat het in die zandbak-landen altijd koud was in de kleine uurtjes maar het tegendeel werd bewezen. De service bij die twee vluchten is erg goed, je krijgt eten, drinken en een deken voor als je het koud hebt en wat hygiënische spullen. De airco tijdens die eerste rit stond op standje 'diepvries' dus dat dekentje was wel nodig, buiten is het overigens op 10 km hoogte zo'n -50.

23 augustus
De vlucht was niet zo erg als ik verwacht had omdat het best luxe was en ik vond het fijn om er in Dubai even lekker uit te zijn. Om ongeveer 11.00 waren we geland in Kaapstad en gingen we de auto ophalen. Nou weet ik geen zak van auto's behalve dat het ding 4 wielen moet hebben maar voor de kenners, uiteindelijk was het geen 4x4 maar een Mitsubishi ASX. Dit merkte we pas later op en heeft nog wel wat tricky situaties opgeleverd. Richard besloot om het eerste slachtoffer te worden wat rechts instapte achter het stuur. Dit kostte even om te wennen qua rijbaan en ruimtelijke plaatsing. Richting het centrum kwamen we in de randstad een enorme krottenwijk tegen, niet te bevatten dat er mensen in die 'schuurtjes' wonen. Ook is het wennen dat mensen gewoon de snelweg over steken, dat zie je niet in ons koude kikkerlandje of je moet wel heel levensmoe zijn.

Na deze rit kwamen we uit bij Longstreet, de barstreet van Kaapstad, hier vonden we in de zijstraat ons hotel 'Flatrock Suites'. Hier hadden we een dikke kiet, ieder een tweepersoons bed en een dubbele badkamer voor 4 nachten (€160 pp). We gaven Jarco maar meteen het bed naast een badkamer omdat we er vanuit gingen dat die sowieso één van de aankomende nachten wel zou gaan brullen op de plee. We hadden van ons balkon uitzicht op de Tafelberg.

We hadden ons geïnstalleerd dus hoogste tijd om eene plens pils int gezicht te gaan gooien! Na wat halve liters en een pizza'tje dacht ik een nieuw biertje te bestellen genaamd Hunters. Klonk wel stoer, bleek het van die zeik te zijn (cider). Net zoals Strongbow Gold, klinkt wel leuk maar smaakt als een golden shower (gok ik dan he, zo gek ben zelfs ik niet). Voor straf toch opgedronken! Oke, tijd om een club te bezoeken, degene die we vonden heette Space en je moest eerst een trap omhoog. Van buiten kon je dus niet zien wat er binnen rondspookte, maar we zagen al snel dat we de enige blanken waren. Er waren genoeg disco lichten anders zagen we alleen oogjes en tandjes! hahaha Omdat wij van die stugge Nederlanders zijn die niet bewegen voor we 10 flessen pils in onze mik hebben gingen we even relaxen buiten aan een tafeltje. Daar viel ons oog op een bordje waar op stond dat je bij de bar ook een waterpijp kon halen. YOLO, dus fuck it, waarom ook niet. Waar Richard een getrainde roker is zijn ik en Jarco maar rookie's. Aan doorzettingsvermogen geen gebrek wat genoeg lol opleverde als een van ons weer wolken uit hoestte. Uiteindelijk kwamen er een paar locals naar ons toe om te kletsen, gul dat we zijn deelde we die Shisha met onze nieuwe vrienden. En omdat we in een goede bui waren gaven we ook wat flessen bier weg, toen ging een van onze donkere broeders zijn zonnebril opzetten met de volgende tekst: I put on my glasses in the dark because i've got a brightttt future. Iets waar wij niet zoveel vertrouwen in hadden aangezien hij al zei dat onze Shisha ervoor gezorgd had dat hij morgen niet zou gaan werken. Arjan Robben was een gespreksonderwerp, waren ze nogal weg van. Misschien hebben ze daarom dat eiland bij Kaapstad wel naar hem vernoemd ;) Nu we enkele pilskes naar binnen hadden geklapt was het tijd om de dansvloer op te zoeken. Nu zijn de gebroeders van Hemert niet de meest soepele dus we hadden een kickstart nodig en één van de dingen die ons werd afgeraden was laten zien dat je geld hebt. Dus kwam ik met het goede idee om dit wel te doen, boem 20 shotjes op de bar en zuipen en uitdelen. Wat voor bocht het was weet ik niet maar die 30% zorgt er wel voor dat je los komt op de dansvloer. Al snel waren wij 3 whiteboys nogal interessant voor de negerinnen op de dansvloer. Moves waarvan we niet wisten dat ze konden werden gedaan op de dansvloer waarbij die dames nogal zijn van het tegen je aan twerken en dergelijke bewegingen. Richard vond het hoogste tijd dat die shotjes weer uit zijn systeem gingen dus heeft daar even het plee'tje vol genekt, om vervolgens weer door te gaan. Jarco had het geluk dat een zeer forse negerin haar zinnen op hem had gezet. In Nederland hebben de gezette vrouwen vaak iets meer schaamte maar daar was het 'hoe dikker hoe gekker', daar kom je niet zomaar vanaf! Geweldig om te zien, iets minder voor Jarco haha. We ontmoette daar een Nederlander en na een praatje gingen we naar nog een club genaamd Club Marvel. Ook hier zag het zwart voor de ogen haha. De sfeer was goed en de locals waardeerden het wel dat wij toeristen met hun feestte. In het midden was een open plek waarbij steeds iemand wat moves deed en support kreeg van de rest. Wij konden daar natuurlijk niet ontbreken! Daar kwam de man met de hamer ongeveer ergens, het einde is een beetje vaag. We zijn in ieder geval weer naar het hotel gekomen, wat ook echt maar 150 meter lopen was vanaf die club.

Dat was dag 1 in Kaapstad.
Hopelijk heb je een beetje kunnen lachen!
Ik zal nog wat foto's toevoegen om het verhaal te verduidelijken.
Ik hoor graag wat je er van vond.

Deel 2 volgt,

Cheers mate!

  • 25 September 2015 - 22:59

    Wendy:

    Heyy rik leuk verhaal hoor. Ik ben benieuwd wat je allemaal gezien hebt. Dus kom maar op met de verhalen

  • 26 September 2015 - 00:34

    Shirley.. Aka Cashew Nootje :

    Super leuk Rik!! Veel plezier nog en geniet er lekker van.. Maar dat doe je sowieso wel! Liefs xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rik

Actief sinds 25 Sept. 2015
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 1726

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 18 September 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: